… funksjoner på Vaktrommet

Utvikling og forbedring av software er en pågående prosess. Denne siden vil inneholde oppdaterte funksjoner på Vaktrommet vårt. Disse er et resultat av både egne erfaringer og gode tilbakemeldinger fra våre kunder.

Alfabetisk sortering av brukerkontoer

Brukerkontoene er sortert alfabetisk. På denne måten finner man lettere frem til de brukerkontoene man evt ønsker å endre på. Tidligere ble disse sortert etter registreringsdato, noe som kunne oppleves uoversiktlig dersom man hadde mange ansatte.

Sortere Grupper

Du kan velge å se gruppene hver for seg. Du slipper dermed å få opp alle pasientene på en gang i oversiktsbildet. Dette kunne tidligere oppleves som uoversiktlig dersom man hadde ansvar for mange pasienter.

Sette klokkeslett for varslinger på puls og respirasjon

Det er mulig å velge når på døgnet man ønsker varslinger på unormal puls og respirasjon. På denne måten elimineres sjansen for unødvendige varsler dersom det er støy i rommet og pasienten ikke ligger i sengen. NB. Man vil nå KUN få varslinger i det gitte tidsrommet.

 

Vise/skjule grafer

Man kan velge å vise/skjule de forskjellige grafene man har tilgjengelig. Tidligere var alle grafene synlige til en hver tid.

Kalibrering av sengesensor

Tidligere måtte man selv ta initiativ til å kalibrere sengesensoren dersom sensoren hadde dårlig signal eller ga dårlige målinger. Nå får man automatisk beskjed. Prosedyren for å kalibrere er også forenklet.

Autofyll i NEWS

Man kan få registrert målinger med de ulike sensorene automatisk inn i NEWS skjema, samtidig har man også mulighet til å foreta manuelle registreringer.

Tidsgrensen for å autofylle en verdi er satt til 1 time.

Les mer om fremgangsmåte her i “Brukermanualer”.

 

Få rapport

Nå er det mulig for administratorer å selv skrive ut rapport på den enkelte pasient. Tidligere var dette kun mulig ved å kontakte Omsyn og be om det.

Les mer om fremgangsmåte her i “Brukermanualer”.